Zpětná zrcátka jsou jednou z nejohroženějších částí automobilu, každému z Vás se už určitě stalo, že by jimi minimálně někde škrábnul. Tento článek se bude zabývat tím lehčím z možných poškození a to výměnou skla. Výměna celého zrcátka bude tématem některého z příštích článků. Sklo zpětného zrcátka může být poškozeno odraženým kamínkem, úderem něčeho, nebo prostě jen může být věkem poškrábané, zašedlé a špatně použitelné. Ceny nových skel se liší podle modelu vozu, typu výrobce nebo nadstandardní výbavy, jako je třeba ztmavování, ale jsou celkem snesitelné. Článek obsahuje postup na výměnu skel u vozu BMW E39 M5, ale lze ho aplikovat u většiny značek.
Použité nářadí: menší plochý šroubovák
Postup výměny:
1) Nejprve je nutné sklo zrcátka naklopit tak, aby spodní hrana byla vychýlená ven(pro případ, že je sklo hodně popraskané a sypou se střepy, je vhodné pomocí šroubováku a rukavic odstranit všechny zbytky starého skla před počátkem výměny).
2) Vložte šroubovák zhruba uprostřed pod sklo a uvolněte černou plastovou páčku, která ho drží v pouzdře.
3) Nyní půjde sklo odklopit. Počínejte si opatrně, abyste neutrhli 4 vodiče. Uprostřed by také měl být štítek s vyraženým datem výroby – zde si můžete ověřit (v případě že jste auto nekupovali nové) jestli datum sedí s rokem výroby vozu a zda sklo již bylo měněné.
4) Odpojte konektory – levé 2 u skla (ty zajišťují naklápění a případně vyhřívání), pravé 2 s objímkou blíže k tělu zrcátka (ty zajišťují ztmavování, jsou pouze u dražších modelů) . Všechny jsou jen nacvaknuté.
5) Zapojte konektory do nového skla (černý nahoru a hnědý dolu).
6) Vložte nové sklo do pouzdra zrcátka a vyzkoušejte, zda pevně drží a zda funguje naklápění.